.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی :
گردشگری سلامت،بخش مغفول مانده در اقتصاد مازندران است
دکتر زمانی کیاسری، گفت:جاذبه‌های بالای گردشگری در مازندران در کنار امکانات درمانی سنتی و مدرن می‌تواند این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برای کشورهای منطقه تبدیل کند.....

شمال نیوز :  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت :استان مازندران با توجه به ویژگیهای طبیعی و اقلیمی می تواند قطب گردشگری سلامت در کشور باشد.

«دکتر عالیه زمانی کیاسری »افزود: گردشگری درمانی یا توریسم درمانی شاخه ای از گردشگری سلامت است که در آن شخص جهت دریافت خدمات درمانی از کشوری به سایر نقاط دنیا سفر می‌کند تا از خدمات پزشکی کشور مقصد بهره‌مند شود.

وی گفت:در اغلب موارد، هدف از توریسم درمانی بهره‌مندی از خدمات پزشکی مناسب یا دریافت سریع‌تر خدمات در سایر نقاط دنیاست.

این مدرس دانشگاه  با اشاره به اینکه سلامت می تواند بهانه ای  برای سفر باشد گفت:چنانچه اینگونه سفرها فرامرزی تعریف شوند می تواند گردش مالی خوبی نصیب کشور مقصد نماید.وی دلیل اینگونه سفرها را نبود خدمات مشابه در کشورمبدا دانست

وی تصریح کرد: خدمات ارائه شده در توریسم درمانی متفاوت و بستگی به انتخاب گردشگر دارد.

وی در خصوص دامنه ارائه اینگونه خدمات گفت: خدمات قابل ارائه در گردشگری سلامت از خدمات پایه ای و ساده دندان پزشکی تا عمل جراحی های پیشرفته همچون تعویض زانو، جراحی قلب و یا جراحی های زیبایی قابل ارائه بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر زمانی کیاسری گفت: ایران در سال 83 تقریباً 12 هزار بیمار خارجی پذیرش کرده است که این میزان در سال 84 به 17 هزار و پانصد نفر رسید ولی متاسفانه آمار قابل استناد از درآمدهای حاصل از جذب توریسم درمانی در سالهای اخیر در ایران وجود ندارد.

وی افزود: چالش اصلی فراروری گردشگری سلامت در ایران علاوه بر نبود مدیریت یکپارچه در این حوزه،تدارک تجهیزات پزشکی با کیفیت،زیرساختهای مدرن و فوق مدرن و حداقل زمان در دسترس بودن متخصصان و پزشکان با عالی ترین مهارت است که لزوم اجرای طرحهای تقویت شبکه های موجود تسهیلات درمان و سلامت را از طریق ایجاد و توسعه زیرساختهای مدرن  بیش از پیش ضروری می سازد.

دکتر زمانی کیاسری افزود: از آن‌جایی که ایده گردشگری سلامت در ایران تقریباً نو تلقی می‌شود، به نظر می‌رسد تهیه طرحی که به این مسئله به طور همه جانبه بپردازد و نیز تجارب کشورهای دیگر در این خصوص را مطالعه نماید، به سیاست گذاران کمک خواهد کرد تا برای جذب توریسم درمانی با رویکردی علمی و بومی حرکت نمایند.

وی در ادامه افزود: به گفته مسئولان ذیربط سهم ایران از گردشگری سلامت 400 تا 500 میلیون دلار است که امیدواریم با شرایطی که برای بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری جدید و به ویژه در دوره پساتحریم فراهم می شود در آینده نزدیک این میزان 2 تا سه میلیارد دلار افزایش یابد.

وی گفت:جاذبه‌های بالای گردشگری در مازندران در کنار امکانات درمانی سنتی و مدرن می‌تواند این استان را به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برای کشورهای منطقه تبدیل کند.

دکتر زمانی کیاسری گفت:آنچه مسلم است استان مازندران در کنارجاذبه‌های طبیعی، زیستی و محیطی دارای 40 بیمارستان و مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی با تعرفه‌های مناسب است که این امکانات ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت است.

وی درباره ظرفیت‌های این استان با اشاره به وجود حوزه تحقیقات و آموزش طب سنتی و مکمل افزود: جراحی قلب باز،جراحی عروق و ترمیمی،جراحی اطفال،طب هسته ای و MRI، و مراکز درمان ناباروری  از دیگر مراکز این استان در حوزه گردشگری سلامت است.

وی همچنین یادآور شد : در بسیاری از مراکز درمانی استان مازندران، درمان بیماران چه در حوزه  طب سنتی و چه در حوزه طب مدرن در حد استانداردهای بین‌المللی است.

دکتر زمانی کیاسری تصریح کرد:بررسی ها نشان می دهد سهم ایران در گردشگری سلامت بسیار ناچیز و راه زیادی تا رسیدن ایران به رقبایی نظیر هند، روسیه، ترکیه، اردن و مالزی باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت بخش مغفول مانده در اقتصاد مازندران است گفت:فقدان زیرساختهای موثر و موردنیاز نظیر محورهای مواصلاتی ،فرودگاههای مدرن و اماکن اقامتی  مدرن و سنتی از عمده ترین موانع توسعه گردشگری سلامت در مازندران است.

وی خاطرنشان کرد:کمبود زیرساخت‌های گردشگری نظیر هتل های 5ستاره که قابلیت ارائه خدمات موردنیاز گردشگران بین المللی را داشته باشند در گردشگرپذیرترین استان کشور از دیگر مواردی است که در تبدیل مازندران به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در کشور باید به آنها توجه شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 30 آبان 1394
درود بر خانم دکتر زمانی . منتظر حضور پرقدرت شما در انتخابات هستیم .به مردها یاد بده که چطور باید برای ساری کار کرد .
مازندرانی 30 آبان 1394
مطلب فوق العاده زیبا و دقیقی بود.امیدوارم مسئولان ذیربط به ویژه مسئولان سازمان گردشگری و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز زیرساختهای مربوط به گردشگری سلامت تعامل بیشتری را در دستور کار قراردهند.مازندران یکی از بهترین مناطق خاورمیانه برای درآمد زایی و ارزآوری در بخش گردشگری سلامت است.
زیبا ستاری 30 آبان 1394
برای اولین بار است که چنین مطلب به جا و شایسته ای در موضوع گردشگری سلامت مطرح میشود. موضوع بسیار مهم و جذابی که هیچ یک از نماینده های کنونی حتی از ماهیتش هم سردرنمی آورند! چون آنها شدید سرگرم عزل و نصب بخشدار و شهردار و فرماندار هستند!
کاملی 30 آبان 1394
چه می کنه این خانم دکتر زمانی کیاسری،تا یکی دوتا کاندیدای مرد را سکته نده دست بردار نیست.! خانم دکتر! حداقل به دامادت رحم کن و بی خیال نمایندگی و کاندیداتوری شو.
جمعی از فرهنگیان میاندرودی 30 آبان 1394
تمام قد در خدمت شما هستیم خانم دکتر زمانی.جمعی از فرهنگیان میاندرودی.
نا شناس 30 آبان 1394
باسلام به خانم دکتر زمانی کیاسری واقعا شهرما به آدم تحصیل کرده ای و مدیری قوی و توانمند مثل شما نیاز دارد
احمد 30 آبان 1394
اقا تبلیغات ممنوع
نا شناس 30 آبان 1394
ساده نباشید اینم مثل بقیه هست ساری رو مثل عبوری ها باید درست کنن نه چها دانگه یا دودانگه ای ها اینا برن محل خودشون اباد کنن ساری زوده براشون لقمه بزرگ براشون هس توی گلوشون گیر میکنه تا الان چیکار کردن حالا ذباید مردی از ساری بیاد
محسن 30 آبان 1394
سلام بر شیرزن مازندران.متاسفانه مرد عمل این روزها نایاب شده.به امید پیروزی شما در انتخابات.
بیمار بیچاره 30 آبان 1394
لطفا به این خانم دکتر بفرمایید نمی خواد گردشگر خارجی وارد کند! بیماران داخل این استان از کمبود شدید بیمارستان و هزینه های بالای آن رنج می برند . خوب حالا اگر ایشون به طمع انتخابات این فرمایشات را فرمودند عیبی ندارد!! چون همین الان هم زباله ها و فضلاب شهرهای استان هزار جور مصیبت برای مردم ایجاد کرده است و دیگر نمی خواهد گردشگری سلامت داشته باشیم که تبدیل به گردشگری مصیبت می شود!!
پاسخ ها به این نظر
مهندس علی 30 آبان 1394
به قول این هموطن عزیز ، امکانات لازم برای درمان ایرانی ها را فراهم آورید ، بیماران خارجی پیشکش .
بسیاری از افراد معتقدند که درمان در کشور ایران همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان باید رایگان گردد و ترس و لرز هزینه های درمانی بر بیماری هم میهنان ما اضافه نشود . خانم دکتر بهتر است در زمینه ساماندهی وضعیت درمان و وضعیت درآمدی پزشکان و کمبود متخصص در کشور پیشنهادات خود را ارائه نمایند .
اگر منظورتان از جاذبه های گردشگری در مازندران همین چند تا درخت و دریای آلوده است !؟ باید به عرض برساند که بسیاری از کشورها پوشیده از جنگل و در کنار اقیانوس واقع شده اند . گردشگری در مازندران هم که شعاری بیش نیست .
نا شناس 30 آبان 1394
ما زنان ساری با قاطعیت از خانم دکتر حمایت مکنیم
عباس 30 آبان 1394
شما نزدیک انتخابات متوجه این موضوع شدی؟ واقعا جالبه
اصغر واحدی 30 آبان 1394
خدمات صادقانه سرکار خانم دکتر زمانی برای همه ساروی ها و میاندورودی ها پوشیده نیست.رای اول انتخابات مجلس خانم دکتر زمانی است.
جلالی 30 آبان 1394
با قاطعیت از خانم دکتر زمانی حمایت مکنیم
احمدیان 29 آبان 1394
درود بر شیرزنی که با تمام قوا برای مردم خدمت میکند
ناشناس 29 آبان 1394
ای وای ، می خواهی نماینده بشی آنقدر فعال شدی تاحالاکجابودی ، برای خود شناسی یه کمی دیر نیست الانه همه گول نمی خورند بلکه هوشیارند
نا شناس 29 آبان 1394
مدیر محترم شمال نیوز
چرا دارید با پارتی بازی تبلیغات یکی از کاندیدا رو میکنید.این خانم در طی مدت ریاست بیمارستان امام داد همه کارکنان رو در اورده.حالا میخواد بره نماینده یه شهر شه.درضمن چرا شما تبلیغات دیگر نماینده هارو نمیکنید. چون این خانم فامیل فلان نماینده فعلی ساری هست.میدونم که این متن رو انتشار نمیکنید.
نا شناس 29 آبان 1394
فقط زمانی
مازندرانی 29 آبان 1394
باتشکر از مدیر فعال سایت شمال نیوز ، والله دلم می سوزد همینکه می خواهیم از یک پله به پله دیگر برسیم تازه یادمان به واژ ه دلسوزی می افتد نکنه می خواهی درانتخابات شرکت کنی فعلا مردم بیدارند
نا شناس 29 آبان 1394
ايشان يك بيمارستان را نتيونست اداره كنه حالا مي خواد نماينده بشه ،واقعا كه
یک دوست 29 آبان 1394
این خانم اصلا نمی دونه سیاست با کدو م سین نوشته میشه ایشون وتمانم مقالات دیکته شده به ایشون وخودشون هم از محتوای مقاله مطمئنا خبر نداره عاشق پست وفکر میکنه با چهار تا مقاله میتونه مردم رو جذب کنه شما بیاید مشکل مردم رو حل کنید اگه امکانات دارید جذب توریسم پیشکش
پاسخ ها به این نظر
سعیدی 30 آبان 1394
شما چه جور دوستی هستی که خانم دکتر رو نمی شناسی؟ دقیقا خانم دکتر نمی دونن سیاست رو با سینی که مد نظر شماست و الان آقایون حاضر خیلی خوب اونرو بلد هستن یعنی سین دزدی،سین رانت خواری،سین ،سین دو دوزه بازی، سین یک شبه دکترا گرفتن ، سین ... می نویسند. وشمای نا آگاه سنگ چی رو به سینه می زنید؟
ناشناس 30 آبان 1394
آقای محترم در حال حاضرخانم دکتر باید چه مشکلی رو از مردم حل کنه؟ ایشون در حیطه شغلیشان بعنوان یک پزشک متخصص بیهوشی به کار تخصصیشان مشغولند و درضمن بعنوان هیات علمی و استادمشغول تدریس در دانشگاه هستند . اگر یک مورد استباه پزشکی و یا سهل انگاری از ایشون سراغ دارید بسم الله
رفیق 29 آبان 1394
خ دکتر به کار پرشکی خودت برسه که واجبتره فکر میکنی با دوتا مقاله نوشتن تو سابت شمال نیوز مبتونی نماینده بشی
پاسخ ها به این نظر
محمدنژاد 30 آبان 1394
لطفا منصف باشید من مقالات این خانم دکتر رو در سایت شمال نیوز دنبال می کنم. در راستای حیطه تخصصی پزشکی صحبت می کنن.
d 29 آبان 1394
تا اونجایی که من می دونم این خاننم با خانواده خودش نتونست کنار بیاد وتعامل نداشت کار سیاسی نیاز به سعه صدر وتعامل وارتباط اجتماعی قوی داره که تا اونجا من شناخت دارم هیچکدوم از این ویژ گیهارو نداره ایشون فقط به فکر مناعع خودش هست وپست شدیدا جاه طلب و تفکر ضد نظام واز طرفداران فتنه سبز که اکثریت پزشکان بیمارستان به سردمدار فتنه رای دادند وابن ختنم یکیسون بود نه بنظام ونا رهبری کلا قبول نداره اصلا پزشک متعهد ioنیست وفقط دنبال فرصت هست شمال نیوز به فکر منفعت نباش پیام رو بزار خواهشا شما فکر تعریف رو میزارید
مرد ساروي 29 آبان 1394
ته هنيش جان مادرت.
چهاردانگه ای مقیم میاندورود 29 آبان 1394
آفرین به شما من شاگرد پدر شما بودم و الحق که انسان شریفی بود
کارمند بیمارستان 29 آبان 1394
من در تمام این سالهایی که دربیمارستان بودم وبا مدیران زیادی کارکردم به نظرم طلایی ترین دوران بیمارستان زمان ریاست شما بود ودیگر تکرار هم نخواهد شد
زهرا شمشیری 29 آبان 1394
ساری بزای اولین بار درتاریخ انتخابات مازندران با انتخاب شما دراسفند ماه نشان خواهد داد که بانوان طبرستان پا به پای مردان در تمامی عرصه های سیاسی اجتماعی هستند
سنگده 29 آبان 1394
خانم دکتر به داد بهداشت ودرمان دودانگه برسید به خدا فقط شعار می دن
یوسفی کیاسری 29 آبان 1394
خانم دکتر زمانی فردی دلسوز وجدی در قبال رسیدگی به کار مریض هست خواهش می کنم فکری به حال مثلا بیمارستان کیاسر بکنید
محمد 29 آبان 1394
سلام بر زن سیاسی آینده در کدام انتخابات فعلا معلوم نیست... انشاالله خیره
ناشناس 29 آبان 1394
اولین باریه که همچین واژه ای رو شنیدم و واقعا نمی دونستم حوزه گردشگری رو از این دیدگاه می شه بررسی کرد.. واقعا به اطلاعاتم اضافه شد. ممنون از خانم دکتر زمانی
بانوان 29 آبان 1394
با سلام و درود فراوان بر خانم دکتر زمانی کیاسری با تشکر از زحمات شما در بیمارستان امام خمینی ساری از حضور شما در انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت می کنیم.
دانشجوی داروسازی رامسر 30 آبان 1394
خانم دکتر زمانی که از افتخارات بانوان این استان هستید از شما انتظار می رود قبل از هر مسئله با انتقال پردیس بین الملل رامسر به کنار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری از بیسوادی دانشجویان این واحد جلوگیری نمایید تا حق طلبی شما برما دانشجویان مسلم گردد و اگر هم کاندید باشید مطمئنا از شما حمایت خواهیم کرد.
f 30 آبان 1394
من همشهری این خانم هستم این خانم تو شهر خودش اعتبار نداره وهیچ کس قبولش ندارن چون اینقدر متکبر ومغرور بود بین همشهری وفامیل خودش هم 4 تا رای نداره میتونید بیاید نظر سنجی کنید چون ارتباط اجتماعی ضعیف داره وقادر نیست با مردم تعامل داشته باشه واصلا هم اهل سیاست نیست واز الفبای سیاست خبر نداره میاله هش هم انشای خودش نیست انشای دیگران هست باپول خانم چاپ شد
نا شناس 30 آبان 1394
هریک از دوستان میتونن برای شناختن استاد زمانی تشریف ببرن بیمارستان امام از پرسنل و رزیدنت های فارغ التحصیل شده نه حین تحصیل از عملکرد ایشون سوال کنن.قضاوت رو به خود دوستان میسپارم.
کیاسری 30 آبان 1394
درود برخانم زمانی ....ایشون مدیری توانمند ودلسوزن وحرفهایی که میزنن از روی دلسوزیه..مدیرمحترم شمال نیوز از اطلاع رسونیتون ممنون وسپاسگزارم
بی نام 30 آبان 1394
حالا یعنی اگه شما نماینده بشی همه ی بخش های مغفول یهویی از غفلت خارج می شن و همه چی شکوفا میشه . تاحالا کجا لالا بودی ؟
نا شناس 1 آذر 1394
من حدود 25 سال سابقه کار در بیمارستان را دارم
و حدود 20 رییس را تجربه کردم
از بین همه مدیرانی که بیمارستان به خودش دیده از همه دلسوز تر نسبت به بیمار و از همه توانمند تر در اداره این بیمارستان خانم دکتر زمانی بوده است .
ایشان فردی لایق و شایسته می باشد
حقانیت و حق طلبی ایشان مثال زدنی می باشد
هم وطن 3 آذر 1394
سلام خدمت هم استانی های عزیز

حرف های که زده شده و میشود باید بر اساس منطق و مستند باشد تا خدای نخواسته موجب دلخوری سایرین و عقوبت شخص نظر دهنده نشود. حمایت و یا انتقاد سازنده سبب پویندگی خواهد شد. انشا... همه عاقبت بخیر باشیم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.183 seconds.